Wednesday 20 March 2013

Kelu Tak Terkata : Jangan membuta tuli mengikut telunjuk! Hingga tergadai agama, bangsa, dan tanah air!


HUJAHAN BALAS RINGKAS KEPADA :

INFO: ANTARA SEBAB KENAPA PAS BERKAWAN DENGAN DAP & TOLAK UMNO

Mungkin ramai yang belum faham kenapa PAS berkawan dengan DAP, tidak dengan Umno. Buat yang belum tahu apa sebabnya boleh merujuk kepada 16 sebab-sebab utama di bawah ini:

1) DAP tidak rasuah, Umno Rasuah. DAP tiada buat penyelewengan tetapi Umno sudah banyak penyelewengan kuasa dibuat.

- DAP tidak rasuah? Bagaimana dengan CEC? Bagaimana dengan tanah di Pulau Pinang, Perak dan Kelantan? Bagaimana bekas Naib DAP, Tunku Aziz pernah berkata "Rasuah dalam DAP cukup kuat, cukup banyak?"

2) DAP menolak Hudud sebab mereka bukan Islam, tetapi peliknya Umno tolak Hudud sedangkan mereka beragama Islam. Jadi PAS tak mahu kawan dengan orang Islam yang tolak hukum Islam.

- Oh begitu tapi mana kenyataan UMNO tolak hudud? Rasanya hudud PAS kot yang UMNO tolak sebab tiada konsep KEADILAN dalam hudud itu. Kenapa hudud PAS berbeza di Kelantan dan Terengganu? Kata hukum Allah, kenapa berbeza? Kenapa kata Hudud bukan lagi agenda Utama? siapa yang kata hudud hanya 0.001% selepas ditanya kenapa tak buat hudud?

3) DAP tidak pernah bunuh umat Islam, tetapi umat Islam Memali dibunuh oleh siapa?

-Walaupun tak mention nama UMNO. Tapi saya sarankan kaji sejarah balik kenapa isu Memali ini timbul. Oh lagi satu DAP jangan lupa siapa yang mula-mula bunuh orang Islam masa 13 MEI 1969.

4) DAP tidak pernah runtuhkan masjid, tetapi banyak surau dan masjid diruntuh atau ditutup oleh kerajaan Umno/BN atas pelbagai alasan.

Serius? Bagaimana tapak masjid yang dijual di Pulau Pinang tu? Bagaimana pula azan tak boleh berkumandang? Kadang-kadang kena kaji juga, runtuh masjid ada sebab sama ada untuk dialihkan ke lokasi lebih baik atau menaiktaraf.

5) DAP tidak pernah hentikan tazkirah dan kuliah agama di masjid dan surau. Tetapi banyak kuliah dan tazkirah dihentikan oleh pihak berkuasa atas alasan tiada tauliah sedangkan ustaz tersebut lulusan Timur Tengah dan IPTA yang dibina kerajaan sendiri.

Kalau dah masjid tu digunakan untuk memaki hamun dan memburukkan orang lain , maka konsep penggunaan masjid itu telah disalah guna

6) DAP tidak pernah tangkap rakyat tanpa bicara, tetapi kerajaan pimpinan Umno menggunakan ISA dan akta baru sekarang untuk berbuat demikian.

Sekarang baru tahu pentingnya ISA kan? ISA wujud ada sebab. Rasanya kalau DAP jadi kerajaan confirm ISA ini dikekalkan.

7) DAP tidak pernah menggadaikan tanah orang Melayu, tetapi sejak merdeka tanah rezab Melayu berjumlah 3 juta hektar tinggal 1.7 juta hektar sahaja. Ini angkara siapa.?

Tak pernah gadai tanah orang Melayu? Bagaimana di Pulau Pinang? Sendiri jual, salahkan kerajaan pula. Kadangkala, kerajaan buat untuk rakyat juga bukan jual kepada bangsa lain. Lain lah kalau PAS benar sampai pajak tanah sehingga 999 tahun seperti di PERAK.

8) DAP tidak pernah mempertikaikan Bahasa Malaysia sebagai Bahasa Rasmi negara tetapi siapa pula yang memperkenalkan PPSMI?

PPSMI takde kena mengena dengan bahasa rasmi pun. Sekarang sesetengah orang dalam DAP memperjuangkan kembali PPSMI. Cakap pakai fakta.

9) DAP tidak pernah merampas dan menganiaya negeri orang Melayu dan umat Melayu tetapi kerajaan Umno/BN menafikan royalti minyak kepada Kelantan dan Terengganu.

Nampaknya bab royalti lagi. Puas dah duk terang. Kalau DAP pegang Terengganu dan Kelantan pun dia sendiri kaut duit tu. Kan kerajaan dah bagi kepada rakyat melalui Wang Ehsan. nak apa lagi?

10) DAP setia kepada persefahaman dan persepakatan tetapi Umno lah yang menghalau PAS keluar dari Barisan Nasional pada tahun 1974 kini Umno gila talak dan kembali rujuk kepada PAS.

DAP tu SETIA kepada PAS. Tak nak cakap banyak. Rasanya kena baca sejarah balik kes pergaduhan di Kelantan dulu . Tun M pernah tulis di blognya.

11) Ketika Umno/BN kuat, PAS dipandang sebelah mata, bila Umno/BN lemah, PAS seringkali diajak bergabung

Tidak. Ketika zaman Tun, beberapa kali PAS diajak bergabung dan Allahyarham Fadhil Noor juga pernah bergabung dengan Tun Dr Mahathir dalam beberapa isu melibatkan agama Islam dan bangsa Melayu;.

12) Umno BOLEH bergabung dengan MCA, MIC dan lain-lain parti bukan Melayu/Islam sebanyak 11 parti dalam BN, tetapi PAS bergabung dengan 2 parti pelbagai kaum iaitu PKR dan DAP TAK BOLEH pula?

Bukan tak boleh, kena faham maksud perjuangan DAP. Apa DAP nak dari kita. Cukuplah dipergunakan, wahai PAS.

13) PAS bukan parti berasaskan perkauman tetapi Umno adalah perkauman sempit sama seperti MCA dan MIC. PAS menentang dasar berjuang atas perkauman atau Assobiyyah.

DAP tu perkauman tak pe pulak eh? Nak pertahankan bangsa tak boleh eh?

14) PAS menentang kezaliman dan penindasan terhadap rakyat atas dasar apa sekalipun. Banyak sekali contoh kezaliman dan penindasan yang dilakukan oleh kerajaan Umno/BN seperti menafikan royalti, bantuan perkapita kepada negeri PR (diberi tidak sepenuhnya dan dilengah-lengahkan), bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat dihentikan, harga barangan dan perkhidmatan semakin naik dan sebagainya.

Cuba tengok living cost di PENANG.

15) PAS menentang pembaziran yang menjadi amalan kerajaan Umno/BN dengan projek-projek mega yang sebahagian besarnya tidak memberikan manfaat kepada rakyat .......

Macam apa? PUTRAJAYA? KLCC? KLIA? SEPANG? Hahaha..itu yang anda semua rebutkan!

16) DAP dan PKR menerima dan memeterai perjanjian bahawa Islam tetap menjadi agama Rasmi Malaysia, Sistem Raja Berpelembagaan tetapi dipertahankan, Hak Istimewa Melayu iaitu Perkara 152 & 153 dipertahankan, Bahasa Melayu tetap menjadi Bahasa Rasmi Malaysia.

Belum lagi, jap lagi kalau DAP dah dominan (sekarang isu Kalimah Alah pun U-Turn!)

Ini cuma jawapan balas ringkas sahaja.

No comments:

Post a Comment